Zondag 24 november - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Maaike Boer - WaarBenJij.nu Zondag 24 november - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Maaike Boer - WaarBenJij.nu

Zondag 24 november

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

24 November 2013 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Nog een interview te gaan, hopelijk gaat dat morgen gebeuren, de andere 9 zijn goed gelukt. Dan kunnen we beginnen met het verwerken van de resultaten. Vorige week vrijdag was Sanne jarig en dat was ze ook echt. Ze heeft aan alle units taart gegeven en de jongens hebben we met z'n allen gevoerd. Daarna kwamen een paar van de oudere jongens bij ons, ze hadden zelf een kaart gemaakt voor Sanne. We hebben ze wat popcorn gegeven en daarna lag echt alles onder de popcorn. 's Avonds zijn we uit geweest, weer lekker gedanst met die rare boeren van hier.

Zaterdag zijn we weer naar het winkelcentrum in Pretoria geweest en 's avonds zijn we ook maar weer naar die Stoep geweest omdat we toch een auto hadden. Ik had wel een heel fris weekend want ik mocht steeds bobben.

Op zondag zijn we naar Johannesburg gereden, eerst lekker verdwaald en daar hebben we een leeuwenpark bezocht. Dat was echt heel leuk, we kwamen eigenlijk net te laat, rond kwart voor 12 en de toer begon om half 12 maar om 12 uur werden de leeuwen gevoerd, 1 keer in de week. Dus twee leuke gidsen wilden ons nog wel even snel meenemen, we hadden een heel busje voor onszelf! De andere toeristen zaten helemaal opgepropt in de busjes. Daarna mochten we nog even in een kooi met baby leeuwtjes, ze zijn zo schattig. Het is wel erg toeristisch allemaal. Hierna weer heel erg verdwaald, het zal ook niet. Achteraf misschien niet zo handig, 5 blanke meiden in een huurautootje met voorin een grote kaart op schoot. Al die heuvels zijn ook erg leuk in Johannesburg, na een tijdje werd ik helemaal gek van de hellingproef maar goed, na een paar uur zijn we toch weer thuis gekomen.

Maandagochtend hebben we de auto teruggebracht naar Pretoria en omdat we mee konden rijden met iemand moesten we een paar uur wachten in een winkelcentrum.. He balen. Shoppen is hier prima te doen, het is niet zo duur als in Nederland.

Van de week heeft het weer lekker geknetterd, het onweer is hier veel harder dan in Nederland, maar het internet en de stroom hebben het wel gewoon volgehouden. Vrijdag was er een graduation waar we bij mochten zijn, allemaal kinderen tussen 3 en 5 jaar in hele mooie jurken en helemaal opgemaakt. Op die leeftijd kunnen ze al dansen, dat is bij ons niet echt zo. Er werd vooral gevierd dat een aantal kinderen 5 was geworden.

Vrijdagavond zijn we weer uit geweest, we hebben Sanne een etentje voor haar verjaardag gegeven dus gingen we weer naar die Stoep. Ik hoefde eindelijk niet te bobben dus het was erg leuk, de volgende ochtend niet zo meer helaas. Gisteren hebben we ook helemaal niks gedaan, een beetje gevoetbald met de jongens, net als vandaag. De weekenden kunnen wel saai zijn zonder auto. Maar vandaag mocht ik eindelijk mijn sinterklaascadeautjes uitpakken, dat was leuk. We hebben net even een wandeling gemaakt met een paar van de meiden, volgens mij vonden de meeste het echt leuk. Straks gaan we weer naar een braai, ik ben benieuwd wat we allemaal gaan eten. De andere zijn nu allemaal maar weer gaan slapen of zoiets, het is ook zo vermoeiend hier. Nou ik ga ook weer. Daag

  • 24 November 2013 - 16:02

    Renée:

    Joehoeeeeee klinkt goed!!! Pepernoten uitdelen in pretoria????

  • 24 November 2013 - 16:39

    Annelies:

    Hoi Maaike, wat een belevenissen allemaal! Leuk om te lezen. Ook dankbaar werk; iets voor deze kinderen te kunnen betekenen. Veel succes de laatste weken. Wat leuk dat Henk ergens in de buurt op het zand, zee en in de bar zit, maar vast te ver voor een bezoekje.
    Groetjes, Gert & Annelies

  • 25 November 2013 - 15:56

    Philine:

    Hee Maaike! Wat leuk om al je avonturen te lezen en er wat foto's bij te zien! Ik wens je nog heel veel plezier en succes. Voor je het weet zit het er alweer op, geniet ervan!
    Ik wens je alvast een hele fijne sinterklaas ^^
    Groetjes, Philine =)

  • 25 November 2013 - 22:16

    Corne :

    Hey, Klinkt goed :) Leuke plaats om je afstuderen te doen. Ben beniewd naar je verdere verhalen.
    Ga morgen even bij Sander eten :)
    Succes en geniet er vooral van!!
    X Corne

  • 26 November 2013 - 20:37

    Virle:

    Hee meis,

    Yes!! Weer een nieuw verslag.
    Wat een leuke foto's! Staat je heel goed,dat donkere haar!
    Die foto's met je hoed op, zijn ook super leuk!
    Zo te lezen vermaak je je prima daar. Wanneer kwam je nou ook alweer terug?
    In Nederland is het super koud!

    Daaaaag ;)

  • 01 December 2013 - 23:14

    Annette:

    Hoi Maaike, ik vond het super leuk dat ik je vanavond aan de telefoon / skype had. 12 uur vliegen van hier kon ik je toch even zien en spreken. Je bent over de helft van je verblijf in Zuid - Afrika. Je hebt je interviews gehad, maak er een mooi en goed eind resultaat van. Geniet nog even van dit avontuur. Ondanks dat ik niet je moeder bent, zeg ik toch nog even" pas goed op je zelf ( eigenlijk onzin, want dat doe je wel :-) ). Bewaar nog wat mooie verhalen voor de kerst, want dan zie en spreek ik je weer! Liefs Annette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Hallo, welkom op mijn profiel!

Actief sinds 14 Okt. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 4575

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 22 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: