Woensdag 13 november - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Maaike Boer - WaarBenJij.nu Woensdag 13 november - Reisverslag uit Bronkhorstspruit, Zuid-Afrika van Maaike Boer - WaarBenJij.nu

Woensdag 13 november

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Maaike

13 November 2013 | Zuid-Afrika, Bronkhorstspruit

Hier weer even een blog, omdat ik jullie reacties zo leuk vind om te lezen :) We zijn inmiddels precies twee weken in Sizanani en we vermaken ons prima. Vandaag hebben we ons eerste interview gedaan, het ging erg goed, ze kon ons veel vertellen, dus dat gaat helemaal goed komen met de research.

Vrijdag heeft Adri ons meegenomen naar eZemvelo, een natuurpark. Ze hebben gezegd dat als je eerst naar het Krugerpark gaat er niks aan is, maar ik vond het heel leuk. De natuur was erg mooi en we hebben veel dieren gezien. In het huurautootje van Adri hebben we over de zandweggetjes gescheurd en dat kon natuurlijk niet goed gaan. Ergens in de middle of nowhere kregen we een lekke band tussen de struisvogels en die enge beesten die ervoor hebben gezorgd dat Mufasa is doodgegaan in die kloof. (Lion King) Maar gelukkig vonden we na een tijdje behalve het reservewiel ook de krik. Ik ben er trouwens ook achtergekomen dat veel muziek uit de Lion King is gezongen in Zulu. 's Avonds zijn we weer uitgenodigd voor een braai op het terrein van Sizanani, boerewors gegeten.

Zaterdag gingen we eerst een auto huren in Pretoria, dit blijkt nog een heel gedoe als je je reserveringsnummer en paspoort vergeet, maar uiteindelijk is het gelukt. We hebben een Figo, ik ben de enige die erin mag rijden, anders moesten we meer betalen, maar het is lekker vertrouwd. Hierna zijn we naar het voortrekkersmonument gegaan met Adri. Daarna gingen we eindelijk shoppen! in Pretoria. 's Avonds gingen we weer eten bij die Stoep en hebben we hier nog een dansje gewaagd met Adri, dat was ietwat vreemd. :P

Zondag kregen we eerst goed advies van Adri over onze research, deze dag ging hij weer naar huis en 's middags zijn we naar een boeddha tempel in Bronckhorstspruit geweest. Hier is een heel China Town. De tempel was heel mooi, we hebben met z'n 5en een kaarsje gekocht met 'peace and happiness' en onze namen erop gezet. Maandag en gisteravond was de stroom even weg door de storm, gelukkig komt het internet wel steeds weer terug. Straks gaan we weer naar die Stoep, gewoon omdat het kan. Met de kinderen gaat het ook goed, ik leer ze steeds beter kennen en dus communiceren met ze. Ik zal er nog even wat leuke foto's bij plaatsen. Daag

  • 13 November 2013 - 18:04

    Papa:

    Dat heet geloof ik "loslaten". Je kind ergens in de wildernis van Afrika dat tussen een groep hongerige,wilde, vraatzuchtige, vals kijkende en waarschijnlijk ook nog gemene hyena's een band staat te wisselen. Allemaal heel geruststellend hoor. Ben blij dat je die kroegjes ook leuk vindt. Veel plezier en keep up the good work!! X

  • 13 November 2013 - 19:12

    Dirk En Tini:

    Nou Maaike dat klinkt wel heel heftig hoor.Gelukkig dat jullie met zijn vieren zijn.
    Nog veel plezier met de kinderen.Mooie foto,s. groetjes maar weer.en tot de volgende keer. opa en oma Hols

  • 13 November 2013 - 20:09

    Virle:

    Haloe!! :)
    IK MIS JOU!!
    Wat fijn om te horen dat het goed met je gaat en dat je het zo naar je zin hebt daar!!
    Ik liep geloof ik een beetje achter met verhalen lezen. Ik ging er vanuit dat ik een mail zou krijgen als je weer een nieuw verhaal zou plaatsen. Hahhaha... Lekkere actie van mij!
    Maarrr ik heb ze inmiddels allemaal gelezen en ik ben nu helemaal op de hoogte hoor!
    Je hebt echt al heel veel meegemaakt,zeg! Mooie foto's!! Ik denk dat het echt een ervaring is om nooit te vergeten..
    Wat leuk om te lezen dat je het zo leuk vindt om met die kinderen te spelen/dingen te doen.
    Ik vind je ook echt een stoer wijf dat je zomaar ff door Afrika rijdt...
    Nou nog heel veel plezier en genietse!

    x

  • 14 November 2013 - 11:42

    Annette:

    Hoi Maaike, wat kan jij goede reisverslagen maken! Het is een groot avontuur daar in Afrika. Ik wacht de komende reisverslagen in spanning af :-) :-). Veel plezier en pas goed op je zelf.
    Liefs, Onno, Merel, Floor en Annette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maaike

Hallo, welkom op mijn profiel!

Actief sinds 14 Okt. 2013
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 4576

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 22 December 2013

Zuid-Afrika

Landen bezocht: